omlet

Omlet z płatkami owsianymi – zdrowe, pyszne i szybkie w przygotowaniu śniadanie

Jajka to jeden z najpopularniejszych produktów, po które sięgamy przygotowując śniadanie. Większość potraw z nich robi się naprawdę szybko, są one bardzo zdrowe, smakują praktycznie każdemu. Poniżej pomysł na nie w jednym z moich ulubionych wariantów, mianowicie pod postacią omletu, który mało, że syci nas na długi czas, to jeszcze wyśmienicie smakuje. Dodatki oczywiście są opcjonalne i pozostają kwestią upodobań, zamieszczony poniżej przepis wzbogacony został przeze mnie po prostu o to, co aktualnie znalazłam w lodówce.

SKŁADNIKI:

  • 2 duże jajka
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki stołowe mleka
  • odrobina masła do smażenia (można zastąpić olejem kokosowym)
  • pół czerwonej cebulki
  • kawałek czerwonej papryki
  • kawałek zielonej papryki
  • sól, pieprz, papryka w proszku

PRZYGOTOWANIE:

Jajka myjemy, wybijamy do miski, dodajemy mleko. Białka starannie mieszamy z żółtkami i mlekiem, możemy to zrobić używając trzepaczki lub robota. Doprawiamy wedle uznania – ja zawsze używam soli i pieprzu, w tym przypadku zdecydowałam się również na paprykę w proszku, ponieważ właśnie to warzywo jest w tym przypadku wiodące. Do tak przygotowanej masy wsypujemy płatki owsiane, aby trochę nasiąkły i zmiękły. Cebulkę kroimy w bardzo drobną kosteczkę, w tym czasie na patelni rozgrzewamy masło albo olej kokosowy. Paprykę myjemy, kro8imy w kostkę, ale nie tak drobną jak w przypadku cebuli. Posiekaną cebulkę podsmażamy krótką chwilę do momentu zeszklenia, rozprowadzamy ją na całej patelni tak, aby później znalazła się w całości omletu, a nie była skupiona z jednej strony. Cebulkę zalewamy przygotowaną masą jajeczną z płatkami owsianymi, kiedy nasz omlet lekko się podsmaży, tj. jajka od spodu się zetną, wierzch posypujemy pokrojoną w kostkę papryką. Omlet powinien być dość elastyczny, co za tym idzie nie powinniśmy mieć problemu z przewróceniem go przy użyciu szpatułki. Najlepiej podać go na lekko podgrzanym talerzu, w towarzystwie świeżych pomidorków czy innej surówki. Smacznego!