quinoa komosa ryżowa gotowanie

Kasza doskonała – czyli jak ugotować quinoa

Ponieważ komosa ryżowa stanowi bazę do naprawdę wielu świetnych potraw, zdecydowałam się poświęcić odrębny artykuł temu, jak najlepiej ją przygotować. Nie ukrywam, ze zdarzyło mi się próbować rozlicznych sposobów na jej zrobienie, aż w końcu odkryłam taki, który uważam za prawie doskonały. Oczywiście tak w kuchni, jak też w innych aspektach życia nigdy nie powinniśmy rezygnować z dążenia do perfekcji, więc nie wykluczam możliwości, że kiedyś odkryję inny sposób gotowania quinoa, bowiem ten niezwykły superfood dość często gości na moim stole. Zanim przedstawię zatem przepis, wspomnę jeszcze, iż przepis ten możemy wykorzystać do przygotowania każdego rodzaju ziaren, bez względu na to, czy dysponujemy jasną czy ciemną komosą ryżową itd. Warto też zauważyć, ze po ugotowaniu komosa ryżowa zwiększa swoją objętość trzykrotnie, przykładowo więc żeby otrzymać potrzebne do zamieszczonej poprzednio sałatki cztery szklanki, musimy wykorzystać szklankę i 1/3 surowej kaszy.

SKŁADNIKI:

  • 1 szklanka quinoa
  • 2 szklanki wody
  • sól do smaku (dobra proporcja to ¼ łyżeczki na szklankę quinoa)

PRZYGOTOWANIE:

Po pierwsze należy odpowiednio przygotować komosę ryżową do procesu gotowania, co polega przede wszystkim na pozbyciu się znajdujących się na jej zewnętrznej części gorzkich saponin. Najdokładniej zrobimy to wykorzystując gaże lub inny podobny materiał – umieszczamy w nim quinoę i płuczemy ją przez 30 sekund pod strumieniem bieżącej wody. Do garnka wlej wodę, wsyp kaszę, doprowadź do wrzenia. Zmniejsz temperaturę i gotuj około 10 do minut na małym ogniu, aż do wchłonięcia się całej wody, uważając, aby quinoa nie przywarła. Na koniec dodaj soli, zamieszaj, odstaw na 10 minut, aby ziarenka ostatecznie spęczniały i mogły puścić kiełki. Smacznego i na zdrowie!